Oczekiwana przez niektórych fanów jRPG-ów pecetowa wersja Final Fantasy XIII, które pierwotnie pojawiło się w 2009 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3, miała miejsce czwartkowego wieczora. Tuż przed debiutem, wielu graczy zastanawiało się nad jakością portu i tego jak poważnie do jego przygotowania podeszła firma Square Enix, która w najbliższych miesiącach chce wydać na Steamie także dwa sequele tytułu (Final Fantasy XIII-2 i Final Fantasy: Lightning Returns), a w przyszłości potencjalnie również Final Fantasy XV. Jak się szybko okazało, konwersja tytułu zawiera jedynie minimalne zmiany, które pozwalają uruchomić go na komputerach PC i pozbawiona została praktycznie jakichkolwiek opcji graficznych, wpływających na wydajność czy jakość obrazu.
Pecetowe
Final Fantasy XIII wspiera jedynie rozdzielczość 720p i choć rozgrywka prezentowana jest z prędkością 60 klatek na sekundę (cut-scenki wyświetlane są w 30 FPS-ach), została ona sztucznie zamknięta na tej wartości, przez co wielu użytkowników informuje o problemach związanych z płynnym wyświetlaniem obrazu. Co więcej, gra po instalacji wymaga ponad 50 GB wolnego miejsca na dysku twardym, z czego przeważającą część pożerają nieskompresowane pliki wideo zawierające przerywniki filmowe.
Jak zwykle w przypadku nie najlepszego portu, pecetowi fani gry zaczęli szukać własnych rozwiązań, obchodzące ograniczenia narzucone przez
Square Enix. W błyskawicznym tempie powstają więc pierwsze poprawki i mini-mody ułatwiające zmianę domyślnych ustawień graficznych. Grą zajął się również Durante, znany modder, który przygotował patch DSfix dla gry
Dark Souls, nie tylko pozwalający na zabawę w 60 klatach na sekundę, ale odblokowujący także nowe efekty graficzne. Durante w szybkim tempie stworzył dla
Final Fantasy XIII mały plugin, wykorzystywany w jego autorskim programie
GeDoSaTo, który pozwala na uzyskanie wyższych rozdzielczości ekranu (maksymalnie 3840×2160 punktów) a także wyłączenie interfejsu użytkownika na ekranie gry. Oczywiście plugin dostępny jest na razie w bardzo wczesnej roboczej wersji i może wywoływać problemy ze stabilnością rozgrywki, ale autor pracuje nad jego rozwinięciem. W planach jest, między innymi, umożliwienie zmian rozdzielczości generowanych cieni.
Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2014-10-11 07:47:39
|
|